אם חשבתם שסיימנו עם הרעש והעומסים של עבודות הרכבת הקלה, תושבי בת ים, חולון וראשון לציון צריכים להתכונן לסיבוב נוסף – הפעם, עבודות התשתית לפרויקט המטרו. השבוע החלה חברת נת”ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לאתר שטחים להפקעה ולבחון את תשתיות האזור כהכנה לתחילת הבנייה.
מהו פרויקט המטרו?
בניגוד לקווי הרכבת הקלה, המטרו יהיה רשת של רכבות תחתיות שיחברו בין תל אביב לערי הלוויין המרוחקות יותר, כמו לוד, רחובות, נס ציונה, רעננה, הרצליה וכפר סבא. הפעלת המטרו המסחרית מתוכננת לשנת 2037, עם שלב ראשון הכולל 78 ק”מ, 59 תחנות ו-3 מתחמי דיפו.
ההשפעה על האזור
העבודות על המטרו, שיחלו בשנה הקרובה, יכללו פרסום מכרזים, הפקעת שטחים וביצוע מיגון אקוסטי לדירות סמוכות. בערים כמו בת ים, חולון וראשון לציון, צפויות שיבושים משמעותיים בשגרת היומיום של התושבים, בעיקר באזורים שבהם יוקמו תחנות המטרו.
איך זה ישפיע עליכם?
בעוד שהקו האדום של הרכבת הקלה כבר פעיל, והקווים הירוק והסגול מתוכננים להיפתח בשנים הקרובות, המטרו צפוי להיות מערכת תחבורה מתקדמת יותר, עם תחנות שיקשרו את מרכז הארץ לערים רחוקות יותר. למרות ההבטחות לפרויקט שיפתור את בעיות התחבורה בישראל, הדרך לשם צפויה להיות מלווה באתגרים לא קטנים – רעש, עומסים והפקעות שטחים שצפויות להשפיע על חיי התושבים.
מבט לעתיד
למרות ששלב ההקמה צפוי להימשך שנים רבות, חברת נת”ע מתכננת שהמטרו ישמש בעתיד כפתרון תחבורתי מרכזי. אולם, עם לוחות זמנים ארוכים והשפעות נרחבות על האזורים הנבנים, תושבי הערים שבתוואי יצטרכו להתאזר בהרבה סבלנות.