אחרי שנים של צפייה, ביום שישי הבא 18/8 אם לא יחל שינוי של הרגע האחרון, יצא סוף סוף הקו האדום של הרכבת הקלה לדרך באופן רשמי במטרה להקל על עומסי התנועה שבאזור גוש דן.
מועד ההפעלה הוכרז ביום שישי שעבר לאחר שמנכ”ל נת”ע, חיים גליק, עדכן את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ”ל המשרד משה בן זקן ואליאס מטר, מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה כי במהלך אותו יום הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת. אלו אישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר ניתנו ע”י חברות גרמניות עצמאיות.
בנת”ע חגגו ברשתות החברתיות והודו לתושבי גוש דן על הסבלנות ואורך הרוח בשנות ההקמה הארוכות. גם ראש העירייה, רמי גרינברג הוסיף בפוסט משלו: “היסטוריה! 18/8 שעה 6:00 הרכבת הקלה תתחיל להסיע נוסעים מפתח תקווה. עוד זינוק משמעותי באיכות החיים בעיר. וכבר עובדים להביא גם שני קווים של רכבת תחתית – מטרו”.
כ-8 שנים לאחר שהחלו העבודות המשמעותיות להקמת הקו האדום ושנתיים של עיכוב מהמועד המקורי יעלו בשבוע הבא הנוסעים הראשונים לנסיעה ההיסטורית שתשתנה את פני התחבורה באזור גוש דן.
הקו האדום יעבור בין 34 תחנות בחמש רשויות ואורכו הוא כ24 קילומטרים, הערים שהן יעבור: בת ים, תל אביב-יפו, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן.
בקו צפויות לפעול 45 רכבות, שכל אחת מהן מורכבת משני קרונות. יוכלו לנסוע בה 450 נוסעים במושבים קבועים, במושבים מתקפלים ובחלל המאפשר עמידה ואחיזה בידיות. רשת הווי.פיי תפעל ללא עלות ומסכים יציגו מידע על הנסיעה. על פי ההערכות, מדי יום צפויים לנסוע ברכבת 234 אלף איש, מלבד בשבת, שנכון לעכשיו הקו לא יעבוד בו.
תדירות הקו בשעות השיא צפויה לעמוד על כל 3.5 דקות, כמו כן הוחלט כי בניגוד לירושלים הנסיעה תהיה בתשלום החל מהרגע הראשון והוא יעמוד על 5.5 שקלים לנסיעה בודדת. הסוגיה שנשארה היא האם באמת במהלך 2025 ישלמו תושבי בני ברק דמי נסיעה נמוכים יותר משאר הנוסעים בשל רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית.