מה מעכב את פעילות הקו האדום של הרכבת הקלה בבת ים?

הקו האדום של הרכבת הקלה היה אמור להתחיל לפעול מיד אחרי יום העצמאות אך לא כך הם פני הדברים.

לפני כניסת חג השבועות בוצע כיול נוסף למערכת הרמזורים של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. בנת”ע מדווחים כי, “נערכו שיפורים בהתאם למהירות של הרכבת ולזמן העצירה שלה בתחנות, שופרו עוד יותר תוכניות הרמזור לאורך כל הקו”. למרות השיפורים נראה כי לא פתרו את הבעיה המרכזית ביותר : ב-30% מהמקרים שבהם הרכבת הקלה תגיע לצומת, היא תידרש להמתין ברמזור, בעת שמכוניות פרטיות ואוטובוסים יקבלו עדיפות. כאמור, הדבר עלול לעכב את הנסיעה של הרכבת בדקות ארוכות.

מועד ההפעלה של הקו האדום עדיין אינו ידוע ורק בשנה האחרונה נדחה מועד ההפעלה כבר 3 פעמים.

בנת”ע, במשרד התחבורה ואף בחמש הרשויות המקומיות שהקו האדום עובר בשטחיהן (בת ים, תל אביב, ,רמת גן, ופתח תקוה) -מסכימים כי אחד הגורמים המשמעותיים שישפיעו על תפקודה ויעילותה של הרכבת הוא האפשרות לנסוע ללא עצירה ב-51 הצמתים המרומזרים שבהם היא עוברת.

מערכות הרמזורים אינן מסונכרנות אוטומטית אחת עם השנייה בחמשת הערים ונדרשת התערבות אנושית לשם כך.

לדברי פלדמן: “אנחנו שולטים ברמזורים לאורך התוואי, ונתיבי איילון שולטים ברמזורים בערים. אנחנו בשיתוף פעולה איתם, אבל החזון של משרד התחבורה הוא של מרכז מטרופוליטני שבו כל המערכות תהיינה מסונכרנות, אבל לא פשוט לאחד את כל המערכות”.

סיבה נוספת לעיכוב הפעלת הקו האדום היא תדירות הרכבת הקלה שתעמוד עם תחילת ההפעלה על אחת לשש דקות, במקום אחת לשלוש דקות כפי שהיה מתוכנן התדירות צפויה להשתפר רק בעוד כשנה.

עוד גורם המעכב את ההפעלה הוא תיקוף כרטיסי הנסיעה ברכבת אשר יבוצע רק בתחנות ולא ברכבת עצמה מה שיכול לגרום לעומסים של נוסעים בתחנות.

ממשרד התחבורה נאמר בנוגע למועד ההפעלה של הרכבת הקלה כי “המועד ייקבע לאחר שהקו האדום יעמוד בכל מדדי השירות והבטיחות שנקבעו לו על ידי הגורמים הרלוונטיים”.

יש לך ידיעה חמה עבורנו ? סקופ מרענן ? אנו ממש מודים לך כי כך נשמור על האתר שלנו מעודכן עבורכם.