שינוי מחירים: תושבי חולון ישלמו יותר על נסיעה ברכבת הקלה

הרכבת הקלה אמורה להתחיל לפעול בחודש הקרוב ולנוע על מסלול הקו האדום מבת ים ועד פתח תקווה, כמה תשלמו על נסיעה? תלוי מאיזה צד אתם מגיעים.

לפני מספר ימים הודיעה מירי רגב שרת התחבורה על מהפכה חדשה בתחום התחבורה ברכבת הקלה – תשלום לפי מעמד סוציו-אקונומי, שנועד לסייע לתושבי הפריפריה.

מה שצפוי לקרות הוא ש עבור ישובים שמוגדרים במעמד סוציו אקונומי גבוה יותר הנסיעה תהיה יקרה יותר.

מה קורה כאשר מדובר בפריפריה חברתית כפי שמוגדרת העיר בת ים? לבת ימים זו בשורה טובה, לחולונים פחות. הרפורמה החדשה במחירי הרכבת הקלה תכלול הנחות של 50% לכל היישובים שבדירוג סוציו אקונומי 1-5, להלן, העיר בת ים. עם זאת, בחולון המחיר יישאר מלא.
כך לדוגמה, אם תושב חולון ותושב בת ים המתגוררים במרחק של בתים ספורים אחד מהאחר, ורק האיילון מפריד ביניהם, עולים יחד לרכבת הקלה בתחנת יוספטל, תושב חולון יצטרך לשלם פי שניים ממחיר הכרטיס מאשר שכנו מן הרחוב הסמוך. כיוון שתושבי העיר בת ים מתגוררים בעיר שמעמדה הסוציו אקונומי מוגדר 5, זאת לעומת תושבי חולון המדורגים 7 – מעמד סוציואקונומי בינונ

תושב בת ים ישלם כ- 6 שקלים על נסיעה מבת ים לתל אביב, ותושב חולון יאלץ לשלם 12 שקלים על אותה נסיעה בדיוק.

ההפרש הוא משמעותי, תושב חולון שנוסע במסגרת עבודותו כל יום לתל אביב ישלם בממוצע 3,660 שקל לשנה יותר מתושב בת ים.

עבור תושבי בת ים מדובר בבשורה מצוינת. הרצל אמסלם, תושב בת ים מזה 28 שנים מספר:  “אני נוסע מדי יום לרחוב המסגר בתל אביב. עד לפני שנים אחדות הייתי נוסע ברכב, אבל כבר אין חניה בשום מקום, וגם הדלק מאוד יקר”.
בשורה רעה לתושבי חולון, מורן ישראל המתמודד על ראשות עיריית חולון מטעם סיעת “צעירים פלוס” הגיש מכתב פנייה דחופה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בכדי שיפעל לעצור את מתווה הרפורמה במתכונתו הנוכחית ושיש ליצור שיוון בתחבורה הציבורית ולעודד שימוש ברכבת הקלה.
במכתב אף מזכיר מורן ישראל: “איך ייתכן כי תושבי מגדלי היוקרה בבת ים ישלמו מחצית מהמחיר על שירותי התחבורה הציבורית משכניהם בחולון המתגוררים בבניינים שמעבר לכביש? או למשל, כיצד ייתכן כי תושבי הווילות באור יהודה ישלמו מחצית מתושבי השכונות בפתח תקוה?.
הערים שנכללות בין השאר באשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים ואמורות לפי התוכנית ליהנות מההנחות הן הערים בת ים, באר שבע, אשקלון, בני ברק, בית שמש, בית שמש ואשדוד. באשכולות סוציו-אקונומיים גבוהים נכללות בין השאר חולון, תל אביב, רחובות, כפר-סבא, נתניה וחיפה.
בחולון כבר נפתחה עצומה, והתושבים נקראים לחתום עליה ולשנות את המצב לפני שגלגלי הרכבת יחלו לנוע, רוצים לחתום? לחצו כאן
במשרד התחבורה סירבו להגיב על הדברים.

יש לך ידיעה חמה עבורנו ? סקופ מרענן ? אנו ממש מודים לך כי כך נשמור על האתר שלנו מעודכן עבורכם.